kliknij, by przejść do newslettera kliknij, by przejść do działu reklamy
księgarnia janikowska.pl
 
 

przepisy Łucji



***
Serwis prowadzony jest
we współpracy z:
Zakładem Mostów PWr, Zakładem Budowy Mostów PP, Politechniką Warszawską
oraz Związkiem Mostowców.

2010 (str. 1)

Kategoria I
most drogowy lub kolejowy o rozpiętości przęsła powyżej 50 m

Wybór nie był łatwy, jednak po długich dyskusjach postanowiono statuetką uhonorować most przez rzekę Odrę w ciągu odcinka B południowej obwodnicy Kędzierzyna-Koźla. Głównym wykonawcą mostu jest firma Blifinger Berger Budownictwo SA. Most został oddany do użytku w 2010 roku. Obiekt, wykonany metodą nawisową, którego przęsło ma długość 140 m, budzi zachwyt, a jego długość jest niezwykle imponująca — wynosi prawie 400 m.


Most przez Odrę w ciągu obwodnicy Kędzierzyna-Koźla
fot. arch. Mosty Elamed

Kategoria II
most drogowy lub kolejowy o rozpiętości przęsła poniżej 50 m

Nagrody w tej kategorii nie przyznano.


Kategoria III
kładka dla pieszych

Kładka pieszo-rowerowa przez Wisłę "Kazimierz-Pogórze" w ciągu ul. Mostowej—Brodzińskiego w Krakowie, zaprojektowana przez Autorską Pracownię Projektowo- Plastyczną, prowadzoną przez prof. Andrzeja Gettera, wraz z Promostem Consulting z Rzeszowa, to obiekt, który zdobył statuetkę w trzeciej kategorii.
Kładka usytuowana jest na przyczółkach mostu, który był pierwszą w Krakowie przeprawą o kamiennych podporach. Most ten był symbolem połączenia Krakowa z Podgórzem. W zamyśle projektantów kładka inspirowana jest organiczną strukturą liścia, którego konstrukcja zbudowana jest z systemu żyłek wyrastających z osiowej konstrukcji nośnej. Rozpiętość między przęsłami wynosi 143 m.


Kładka pieszo-rowerowa przez Wisłę w Krakowie
fot. arch. Mosty Elamed

Kategoria IV
rehabilitacja obejmująca ustrój nośny istniejącego obiektu inżynierskiego (nowa kategoria wprowadzona w 2010 r,

Pierwszym laureatem zostało Biuro Projektowo-Badawcze "Promost" z Wrocławia za przebudowę mostu kolejowego w km 37,221 linii kolejowej 282 nad rzeką Bóbr w Bolesławcu. Zabytek architektoniczny ma prawie 490 m długości, 8 m szerokości i 26 m wysokości. Most został zaprojektowany przeszło sto lat temu przez architekta pochodzącego z Bolesławca, Engelhardta Gansela, który zainspirował się rzymską architekturą. Do budowy użyto jasnożółtego piaskowca z pobliskiego kamieniołomu. Obiekt został poważnie uszkodzony w trakcie wycofywania się wojsk niemieckich w 1945 r.
Modernizacja obiektu dokonana została z uwzględnieniem wszystkich elementów wymaganych w teraźniejszych warunkach eksploatacyjnych.


Most kolejowy przez Bóbr w Bolesławcu
fot. arch. Mosty Elamed


1 2 » »»

polecamy

Towarzystwo Opieki
nad Zabijanymi Palami
i Deskowaniem Traconym

AKADEMIA AARSLEFF:
Poniżej link do darmowego, profesjonalnego programu do wyznaczania nośności pali prefabrykowanych wg metody opisanej w normie PN-83/B-02482 Fundamenty budowlane. Nośność pali i fundamentów palowych.

PalePN Lite 4.0

***

Komitet
Obrony Betonu

Panel Wall P i Panel Wall Konstrukcje oporowe
z gruntu zbrojonego.

BBR Polska Sp. z o.o.

***

Stowarzyszenie
Producentów Cementu

Konkurs: POWER CONCRETE
więcej na stronie: dnibetonu.pl

 
polityka PRYWATNOŚCI
POLEĆ znajomemu nasz serwis
|
RSS
kontakt
 
manufaktura janikowska