kliknij, by przejść do newslettera kliknij, by przejść do działu reklamy
księgarnia janikowska.pl
 
 

przepisy Łucji



***
Serwis prowadzony jest
we współpracy z:
Zakładem Mostów PWr, Zakładem Budowy Mostów PP, Politechniką Warszawską
oraz Związkiem Mostowców.

2013 Numer Trzeci (str. 1)


Opiekun Numeru 3/2013

BBR Polska


Nasi Reklamodawcy

Aarsleff | Autostrada II | BBV Systems | Droker | Firma Gotowski
Himmel i Papesch Opole Sp. z o.o. | Hobas | Kormost | Promost Consulting
Prowerk | Remost | Stalprodukt | Vistal


Bieżący numer oraz przenumeratę można zamówić u nas lub w Empiku


W numerze: 13 artykułów na 104 stronach


Tylko i aż tyle

So Little and So Much
Rozmowa z panem Janem Piekarskim, prezesem firmy BBR Polska
tekst: Katarzyna Janikowska


foto: Katarzyna Janikowska

KJ: Za głowę się złapałam, jak zerknęłam na datę pierwszego wywiadu z Panem: kwiecień 2004 roku. Mijało wówczas dziesięć lat działalności BBR Polska. Wówczas, jak Pan to określił, nie kamieniem milowym, a głazem narzutowym był most Milenijny we Wrocławiu. Dziś który z obiektów to głaz narzutowy, kamień milowy? Kamieni ozdobnych też BBR ma kilka, prawda?
JP: Ten nowszy głaz narzutowy przyniósł znowu lodowiec skandynawski — Skanska i Grudziądz — ostatnia dobra w każdym tego słowa znaczeniu (co nie znaczy, że wolna od problemów) budowa, no  i  180 m — absolutny polski rekord rozpiętości betonowego ustroju belkowego. Bardzo mile wspominam współpracę przy realizacji tego projektu z wieloma kolegami, ale szczególnie ze szwedzkim inżynierem Skanskiej Andersem Janssonem. Za jego sprawą powiało na budowie prawdziwie skandynawskim stylem businessu, o którym nie tylko ja marzę.
KJ: Co ze skandynawskiego stylu pracy, czy raczej współpracy, zaimplementowałby Pan u nas — co Pana najbardziej urzekło?


Przeczytaj cały artykuł →



TETE-À-TETE
tekst: Katarzyna Janikowska, Barbara Śliwka
…wolę spotkania z mostami i ich budowniczymi bardziej intymne: tête-à-tête przy kawce w plastikowym kubku od termosu pod mostem.
…I prefer closer encounters with a bridge and its constructors: some coffee from a flask served in a paper cup under a bridge.

foto: Katarzyna Janikowska

Za chwilę będzie oddany do użytku najbardziej medialny łuk w kraju: toruński. I jak wiadomo, ma on, z uwagi na gabaryty, wszystkie łuki pod sobą. To ja tu popiszę o łuku, który nie ma swego biura prasowego, a wrażenie, mimo że malutki, robi równie intensywne co toruński, przynajmniej na mnie. Pokażę też parę innych, mniejszych i większych łuków, które spotkałam po drodze.
A zacznę od rzeczy medialnych, gdzie też znaczenie ma efekt skali.
Jeżdżąc do Torunia, dziennikarze mediów przeróżnych przyjmowani są po królewsku: kawa, grochówa, spacer, świetni przewodnicy, materiały drukowane w dłoń. Tyle że ani na milimetr nie można zboczyć ztrasy wycieczki, nikomu się urwać i nijak z mostem pobyć samemu. Co, z uwagi na skalę samej budowy i rzeczy dziejących się na budowie jest oczywiste. I być może tylko mnie to przeszkadza, bo wolę spotkania z mostem i ich budowniczymi bardziej intymne: tête-à-tête przy kawce w plastikowym kubku od termosu pod mostem.




1 2 3 4 » »»

polecamy

Towarzystwo Opieki
nad Zabijanymi Palami
i Deskowaniem Traconym

AKADEMIA AARSLEFF:
Poniżej link do darmowego, profesjonalnego programu do wyznaczania nośności pali prefabrykowanych wg metody opisanej w normie PN-83/B-02482 Fundamenty budowlane. Nośność pali i fundamentów palowych.

PalePN Lite 4.0

***

Komitet
Obrony Betonu

Panel Wall P i Panel Wall Konstrukcje oporowe
z gruntu zbrojonego.

BBR Polska Sp. z o.o.

***

Stowarzyszenie
Producentów Cementu

Konkurs: POWER CONCRETE
więcej na stronie: dnibetonu.pl

 
polityka PRYWATNOŚCI
POLEĆ znajomemu nasz serwis
|
RSS
kontakt
 
manufaktura janikowska