kliknij, by przejść do newslettera kliknij, by przejść do działu reklamy
księgarnia janikowska.pl
 
 

przepisy Łucji



***
Serwis prowadzony jest
we współpracy z:
Zakładem Mostów PWr, Zakładem Budowy Mostów PP, Politechniką Warszawską
oraz Związkiem Mostowców.

Stanisław Maciąg
Stanisław Maciąg
Stanisław Maciąg

Stanisław Maciąg

1948—

Urodził się 15 czerwca 1948 roku w Morągu. Ukończył Liceum im. Władysława Jagiełły w Płocku i Politechnikę Warszawską, Wydział Maszyn Roboczych i Pojazdów, kierunek: pojazdy szynowe (1974r.). Pracę zawodową rozpoczął w 1974 roku w Mazowieckich Zakładach Rafineryjnych i Petrochemicznych w Płocku (aktualnie PKN Orlen), najpierw na stanowisku stażysty, a następnie mistrza.

W latach 1977—85 pracował w Przedsiębiorstwie Obróbki Metali Nr 3 w Płocku na stanowisku kierownika sekcji konstrukcyjnej i jako główny technolog. W tym przedsiębiorstwie wprowadził nowoczesne technologie spawalnicze oraz opracował wiele konstrukcji produkowanych wyrobów i oprzyrządowania do produkcji. W latach 1985—2000 był kierownikiem działu technologicznego Zakładu Produkcji Konstrukcji Mostostal Płock S.A., a następnie w latach 2000—2004 kierownikiem działu marketingu i obsługi odbiorców tego Zakładu. W tym okresie pracując nad wykonaniem ponad 100 tysięcy ton konstrukcji stalowych o różnym stopniu złożoności i skomplikowania, rozwiązywał wiele problemów technologicznych ich wykonania.

W 1993 roku wykonywał opracowania konstrukcyjne i rozpracowania technologiczne konstrukcji stalowej remontu mostu im. Legionów Marszałka Józefa Piłsudskiego w Płocku. Wprowadził szereg zmian optymalizujących rozwiązania i dostosował rozwiązania do wymogów technologicznych dla zapewnienia odpowiedniej jakości wymienianych elementów konstrukcji mostu. W latach 2002—2003 uczestniczył jako kluczowa osoba w zespole prowadzącym analizę techniczną rozwiązań stalowej konstrukcji nośnej budowanego wówczas płockiego mostu Solidarności, zaprojektowanej i skierowanej do wytworzenia jako konstrukcja skręcana na śruby sprężające. Wyniki przeprowadzonych przez zespół wszechstronnych analiz zaprojektowanej konstrukcji mostu, doprowadziły do powstania koncepcji zbudowania tego mostu jako mostu o połączeniach spawanych. Po uzyskaniu zgody przez Zakład Produkcji Konstrukcji Mostostal Płock S.A. na wykonanie mostu Solidarności jako mostu spawanego, pracował nad nowymi rozwiązaniami konstrukcji mostu współpracując z biurem projektów Pont-Projekt w Gdańsku i z inżynierem kontraktu. Jest autorem programu zapewnienia jakości dla nowego rozwiązania projektowego konstrukcji nośnej mostu. Przez wprowadzenie zmiany rozwiązań konstrukcji mostu, uzyskano duże oszczędności nakładów na wszystkich etapach: przy wytworzeniu konstrukcji, transporcie i montażu oraz zbudowano most o lepszych cechach eksploatacyjnych w stosunku do rozwiązania z pierwotnego projektu.

Zainteresowania: modelarstwo lotnicze — zawodnik, sędzia i działacz Aeroklubu Ziemi Mazowieckiej w Płocku. Organizator zawodów ogólnopolskich modeli lotniczych. Autor planów samolotów publikowanych w literaturze fachowej. W 2011 roku wykonał rekonstrukcję dokumentacji samolotu RWD-5bis, którym Stanisław Skarżyński jako pierwszy Polak pokonał 8 maja 1933 roku Ocean Atlantycki.


polecamy

Towarzystwo Opieki
nad Zabijanymi Palami
i Deskowaniem Traconym

AKADEMIA AARSLEFF:
Poniżej link do darmowego, profesjonalnego programu do wyznaczania nośności pali prefabrykowanych wg metody opisanej w normie PN-83/B-02482 Fundamenty budowlane. Nośność pali i fundamentów palowych.

PalePN Lite 4.0

***

Komitet
Obrony Betonu

Panel Wall P i Panel Wall Konstrukcje oporowe
z gruntu zbrojonego.

BBR Polska Sp. z o.o.

***

Stowarzyszenie
Producentów Cementu

Konkurs: POWER CONCRETE
więcej na stronie: dnibetonu.pl

 
polityka PRYWATNOŚCI
POLEĆ znajomemu nasz serwis
|
RSS
kontakt
 
manufaktura janikowska